ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

پایان غوغای ۶ سارق در مشهد | کشف ۵۷ فقره سرقت

  • کد خبر: ۲۱۰۴۰۷
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
پایان غوغای ۶ سارق در مشهد | کشف ۵۷ فقره سرقت
پلیس از ۵۷ فقره سرقت کوچک و بزرگ در شهر پرده برداشت.

به گزارش شهرآرانیوز سارقان خرده‌پا هرچند با دله‌دزدی، خودشان به لحاظ مالی به جایی نمی‌رسند، اما با همین اقدامات کوچک بذر ناامنی را در جامعه می‌کارند و فعالیت درازمدتشان می‌تواند به ناامنی‌های روانی گسترده اجتماعی تبدیل شود، موضوعی که نیروی انتظامی با پاتک‌های گاه و بیگاهش تلاش دارد تا این تک‌های به ظاهر کوچک، اما خطرناک را خنثی کند.

در جدیدترین پیگیری افسران کلانتری‌ها و کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد، با دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی شهرستان مشهد، شش سارق و دو مال‌خر به اتهام ۵۷ فقره سرقت دستگیر شدند و چندین پرونده برای این سارقان تشکیل شد. البته نباید انتظار داشت با جمع‌شدن بساط چند سارق در کوتاه‌مدت اتفاق خاصی در کاهش سرقت‌ها بیفتد، اما مهم‌ترین اثر آن می‌تواند پیشگیری از روند افزایشی سرقتی‌ها باشد.

یک سرقت میلیاردی

همین چند روز پیش بود که پلیس آگاهی مشهد توانست سرقت یک‌میلیارد ریالی از یک خانه در منطقه خواجه‌ربیع را کشف و عاملانش را دستگیر کند، اما دوباره سرقتی مشابه به پلیس اعلام شد.

این‌بار سارق یا سارقان در بولوار سجادیه با نفوذ به یک خانه مسکونی هرچه توانسته بودند بار خودرو کرده و گریخته بودند. با اعلام سرقت یک‌میلیارد ریالی از سوی صاحب‌خانه که جوانی سی ساله است، کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد وارد عمل شدند.

بررسی‌ها نشان داد که سارقان تعداد زیادی لوازم خانگی برقی، فرش و دیگر لوازم باارزش را سرقت کرده‌اند. مأموران پس از یک‌سری تحقیقات میدانی، یک متهم را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند. متهم در رویارویی با ادله و مستندات پلیس به سرقت لوازم این آپارتمان اعتراف کرد و لوازم سرقتی در مخفیگاهش کشف شد.

دعوای عجیب تعمیرکار و مالک خودرو

دعوای مالک یک خودرو و یک تعمیرکار، زمانی بالا گرفت که مالک مدعی بود یکی از قطعات خودرویش ربوده شده است، اما تعمیرکار آن را تهمت می‌دانست و معتقد بود که از اول این قطعه نبوده است. این گزارش درحالی به پلیس اعلام شد و مأموران دایره تجسس کلانتری طرق برای بررسی موضوع وارد عمل شدند که پیش‌تر نیز پرونده‌های مشابهی در همین محدوده به آن‌ها گزارش شده بود.

مأموران پس از شنیدن اظهارات مالک خودرو و تعمیرکار به دست داشتن نفر سومی در این پرونده مظنون شدند. مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته فردی را مشاهده کردند که در غفلت تعمیرکار قطعه گمشده را ربوده بود.

مأموران متهم به سرقت را شناسایی و با یک‌سری تحقیقات میدانی او را دستگیر کردند. متهم سی و نه ساله که اعتیاد شدیدی به موادمخدر دارد در رویارویی با ادله و مستندات پلیس به هفت فقره کش‌روزنی قطعات خودرو از گاراژ‌های تعمیرگاهی محدوده شهرک طرق و فروش آن‌ها به یک مال‌خر اعتراف کرد. در ادامه مال‌خر نیز دستگیر شد.

ساختمان‌های خالی، طعمه‌های لذیذ

برخی سارقان انگار بو می‌کشند و در هوا بوی طعمه‌شان را می‌فهمند و به‌سمتش کشیده می‌شوند. شبیه سارقی که در محدوده شهرک رباط طرق با شناسایی ساختمان‌های در حال ساخت بدون نگهبان در نبود کارگران خیلی راحت به این ساختمان‌ها نفوذ می‌کرد و هرچه می‌توانست با خود می‌برد.

سریال سرقت‌ها در این منطقه پای عوامل پاسگاه ده‌غیبی را به میدان عمل کشاند. مأموران با یک‌سری تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و پس از جمع‌آوری مستندات کافی، او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیری آهن‌آلات مسروقه کشف کردند. متهم بیست‌وسه ساله در رویارویی با ادله و مستندات کشف‌شده به هفت فقره سرقت آهن‌آلات از ساختمان‌های در حال ساخت اعتراف کرد.

سرقت دوچرخه‌ها از پارکینگ‌ها

نیاز به نقشه آن‌چنانی نداشت، فقط کافی بود بفهمند در پارکینگ کدام مجتمع‌های مسکونی تعدادی دوچرخه بدون قفل رها شده است. آن‌ها شبانه با نفوذ به این ساختمان‌ها خیلی راحت دوچرخه‌ها را می‌ربودند. آنچه سارقان دوچرخه‌های محدوده خیابان‌های کوهسنگی و بهشتی نمی‌دانستند، شکایت مال‌باخته‌ها به پلیس بود، شکایتی که افسران کلانتری جهاد را وارد عمل کرده بود و با جمع‌آوری سرنخ‌های به جا مانده، یکی از سارقان را چهره‌زنی کرده و در پی دستگیری‌اش بودند.

موضوعی که خیلی زود عملیاتی شد و این فرد با هماهنگی قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد. مأموران توانستند یک دوچرخه حرفه‌ای سرقتی از مخفیگاه این فرد کشف کنند. متهم سی‌وپنج‌ساله در بازجویی‌ها به چهارده فقره سرقت دوچرخه از پارکینگ مجتمع‌های مسکونی محدوده خیابان شهید بهشتی، کوهسنگی، پارس و رودکی با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد که این فرد نیز دستگیر شد.

سارقانی که از دیده‌شدن نمی‌ترسیدند

برخی دزدی‌ها گذشته از جسارت سارقان، حماقتی نهفته در خود دارند، همچون ماجرای سرقت پنل‌های آیفون منازل در قاسم‌آباد که برخی از این دستگاه‌ها تصاویر را ثبت و ضبط می‌کنند. موضوعی که عوامل انتظامی کلانتری قاسم‌آباد را کمک کرد تا خیلی راحت بتوانند سارق سریالی پنل‌های آیفون را شناسایی کنند. مأموران با اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی او را دستگیر کردند. در بازرسی از محل اختفای متهم سه دستگاه پنل آیفون تصویری سرقتی کشف شد.

متهم با مشاهده مستندات پلیس به ۲۸ فقره سرقت پنل آیفون تصویری در محدوده بولوار اندیشه، حجاب، امامیه، دکتر حسابی، ادیب، فلاحی و شریعتی و فروش آن‌ها به یک مال‌خر اعتراف کرد که با دستگیری مال‌خر در بازرسی از مخفیگاهش دو پنل تصویری شش‌واحدی مسروقه کشف شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->